Slijtdelen met een grote S
Vlaming Slijtdelen levert slijtdelen zoals freeshaken, freesmessen, kopegtanden, klepels, spitschoppen, greppelfreesmessen voor de meest voorkomende merken en modellen uit de markt.
Wij leveren een zeer uitgebreid assortiment uit voorraad en tegen een scherpe prijsstelling.
Leveringen vinden normaal plaats binnen 48 uur en LMB-bedrijven met een nachtkluis kunnen geleverd worden door middel van TNT-Innight. Afhalen kan ook bij ons filiaal en winkel in Zwaagdijk.
Eindgebruikers kunnen ook hun bestellingen rechtstreeks laten leveren en factureren door hun eigen mechanisatiebedrijf naar keuze (mits deze is opgenomen in de dealerlijst).
Wij zullen continue de site blijven bewerken en optimaliseren en indien u opmerkingen of suggesties heeft dan kunt u dit mailen naar [email protected]l
LET OP! De merknamen en onderdeelnummers gebruiken wij uitsluitend voor de herkenbaarheid van het product!
METEN IS WETEN!
Voorkom fouten bij bestellingen dus controleer altijd voor dat u besteld de maten goed van de desbetreffende slijtdeel.
De belangrijkste maten om mee te beginnen zijn:
C = Materiaal maat
F = Dikte van het materiaal
D = steekmaat van de gaten
E = Bout-gat maten
Hieronder de uitleg van links of rechts
Informatie over slijtdelen
GP: Wat is CGP precies
CGP staat voor Carbide granulaat Pantser. Bij deze nieuwe antislijt-methode worden Wolfraamcarbide korrels in een lasbed gefixeerd. Deze korrels hebben een zeer hoge natuurlijke harhheid, die doet denken aan diamant, dat feitelijk een koolstofkristal is. Wolfraam-carbide is een zgn. "hardmetaal" met een enorme slijtvastheid. van deze hardmetaalsoort maakt Vlaming Slijtdelen dus gebruik bij onze freeshaken met hardmetalen plaat (zoals USA -Diamond en EURO Diamond).
Hardmetalen plaatjes zijn zeer slijtvast maar hebben een hekel aan stenen. Slaat een freeshaak op een kei of steen die in de grond verscholen ligt, dan springt een Widia-plaatje er soms af, versplintert of breekt zelfs in stukken. Bij CGP-korrels gebeurt er in zo'n geval weinig anders dan dat er één of enkele korrels verloren gaan. Er blijven nog honderden korrels op de stoot-plek behouden om de onderliggende haak te beschermen. de korrels die boven het lasbed uitsteken houden bovendien tussen zich in een laagje grond "gevangen", waardoor de grond zelf dus een extra antislijtlaag vormt. de laag wordt over een lengte van 85mm op de haak aangebracht.
OPGELAST
Met de lasrobot aangebrachte gevulde lasdraad type AAF 7118 over een lengte van 85mm waarbij de punt dubbel wordt opgelast. De las hangt aan de voorzijde en zijkanten over een body van de freeshaak.
EURO DIAMOND
Hardmetalen plaat (Widia) van 85x10,5x3,5mm
ECO DIAMOND
Hardmetalen plaat in een "dakvorm" 85x10,5x6mm. voor een gunstig dieselverbruik.
ROCKY DIAMOND
Hardmetalen plaat die wat minder hard is dan Euro Diamond plaatjes waardoor het risico op breuk kleiner is bij impact van een steen of kei.
USA DIAMOND
Hardmetalen plaat met dezelfde samenstelling als EURO DIAMOND maar dan in 70x10,5x4mm