Natuurlijk kan het altijd voorkomen dat u na uw aankoop erachter komt dat het bestelde artikel niet het juiste is.
Bij Slijtdelen.nl is ruilen of retourneren geen probleem, mits het artikel voor ons nog verkoopbaar is.
Voor ons zijn tevreden klanten het allerbelangrijkste!
LET OP!
Wel dient u uw retourzending vooraf te melden bij ons!
Dit kan heel gemakkelijk via ons mailadres [email protected]
Wij maken een voor u een retouropdracht en laten het pakket bij u ophalen.
Slijtdelen.nl onderdeel van de Vlaming-Groep:
- geeft geen tegoedbonnen uit, maar stort het bedrag binnen 5 werkdagen terug op uw bankrekening.
Er is een verkeerd artikel besteld (nog niet ontvangen)
U komt tot de conclusie dat het verkeerde artikel besteld is. Wanneer het artikel besteld is, maar nog niet verzonden, kunt u bij voorkeur telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer +31 228 565013
Wanneer uw bestelling nog niet verzonden is, zal deze gewijzigd worden.
Er is een verkeerd artikel besteld (reeds ontvangen)
Mocht u na ontvangst van uw bestelling concluderen dat het verkeerde artikel besteld is, dan kunt u het juiste artikel opnieuw bestellen en het verkeerde artikel franco retour sturen.
Vergeet u niet (een kopie van) de factuur bij te sluiten met daarop uw rekeningnummer. Wij ontvangen het artikel wel graag in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en goed verpakt retour.
Ik heb een ander artikel ontvangen dan dat ik besteld heb / Ik mis een artikel
Helaas komt het weleens voor dat wij een verkeerd artikel inpakken of een artikel vergeten in te pakken. Neemt u even contact met ons op via e-mail of telefoon en wij zullen het juiste artikel nazenden.
Het verkeerd geleverde artikel wordt op onze kosten retour gehaald!
U kunt uw retour melden via ons mailadres: [email protected]
Het artikel voldoet niet aan mijn verwachtingen
Wanneer uw bestelling niet voldoet aan uw verwachtingen mag u deze retour sturen. Voorwaarde is wel dat dit binnen 8 dagen na ontvangst van uw bestelling kenbaar gemaakt wordt. Daarnaast nemen wij alleen artikelen terug die in een zo oorspronkelijk mogelijke staat verkeren, met alle toebehoren zoals (indien bijgesloten) handleiding en accessoires.
Het ontvangen artikel is defect
Neemt u bij het ontvangen van een defect artikel direct contact op. In de regel wordt er, indien het defect niet aan een gebruikersfout te wijten is, direct een nieuw artikel verzonden.
De verzendkosten komen, indien het defect binnen een 8 dagen na ontvangst geconstateerd wordt, voor rekening van Slijtdelen.nl.
Indien het defect later geconstateerd wordt, komen de verzendkosten voor het retourneren van het artikel voor rekening van de klant.
De verzendkosten voor het verzenden van het nieuwe/vervangende artikel komen voor rekening van Slijtdelen.nl
Wanneer het artikel na gebruik een defect vertoond kan in overleg besloten worden het artikel te vervangen of te repareren. In de regel worden alle artikelen direct vervangen voor nieuwe exemplaren.
Herroepingsrecht
Als de consument gebruik wilt maken van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, door middel van het modelformulier voor herroeping
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen.
Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag dat de consument zijn retour heeft gemeld, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer.
Herroepingsrecht vervalt bij producten waarvan maatwerk van toepassing is. (Bijvoorbeeld producten die als samenstelling zijn geproduceerd waarbij retourneren niet meer mogelijk is als losse componenten.
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.
Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected]
Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Garantie
Wij geven garantie op basis van fabrieksnorm.
Garantie aanvragen
Garantie aanvragen dienen ingediend worden d.m.v. volledig ingevuld garantie aanvraagformulier.
Alleen volledig ingevulde aanvraag formulieren kunnen wij in behandeling worden genomen.
Het ingevulde aanvraag formulier moet voorzien zijn van een kopie van de inkoopfactuur van het onderdeel wat voor garantie in aanmerking zou moeten komen.
Zonder ingevuld formulier kunnen wij de aanvraag niet in behandeling nemen.
Let op! Alleen onderdelen met een Vlaming/Slijtdelen onderdeelnummer komen voor garantie in aanmerking.
Het garantie aanvraagformulier is te downloaden via ons downloadcenter.
Het volledig ingevulde aanvraagformulier inclusief kopieën en defecte delen kunt u zenden naar:
Vlaming Groep/ Slijtdelen
Zaadmarkt 13
1681PD Zwaagdijk-Oost
Webwinkel retour (voorwaarden)
Formulier is te downloaden via Downloadcenter → Garantie & Retouren
Vlaming-Groep B.V.
Webshop Sljitdelen.nl
Telefoonnummer:+31 228 565013
E-mailadres: [email protected]